close
Diverse

3 måder du kan reklamere gennem Google

Google

Når det handler om at få flere til at købe dine produkter, besøge din hjemmeside, installere din app eller hvad du nu end, måtte have brug for ekstra trafik til, så er Google den første, alle de store virksomheder går til. Det er trods alt den største søgemaskine i verden, og de har bestemt også foden inden for i alle områder, da de blandt andet udvikler Chrome, som er den mest populære browser til at surfe rundt på internettet, og Android, der er det mest populære styresystem til mobiltelefoner. Google er altså enormt store inden for informationssøgning, reklamering, internetteknologier og mobilteknologier. Hvis du vil reklame, der hvor dine potentielle kunder søger efter information på internettet eller når de bruger deres mobiltelefoner, så er det altså Google, du skal have fat i. Vi går her mere i detaljerne med tre af de måder hvorpå du kan reklamere gennem Google.

Du har formentlig allerede hørt om Google AdWords, som er den måde, man dukker op under sponsorerede resultater, når folk søger på Google. Du vælger nogle nøgleord, som du vil vises under. Hvis du for eksempel vælger ”billige sko” dukker din hjemmeside altså op øverst på Google, når man søger efter dét. Med den her service betaler du, når nogen klikker på det sponsorerede link, du har valgt. Du kan vælge en bestemt underside, hvis du for eksempel gerne vil føre de potentielle kunder direkte videre til den side, hvor de kan købe en vare.

Hvis du gerne vil sælge noget er der dog en anden service, som Google udbyder, der er lavet specifikt til det formål. Det er Google shopping, som dels får dit produkt ind på deres side for prissammenligning og dels er lavet til promovere dit produkt, når nogen søger efter noget lignende i en almindelig Google søgning. En af de helt store fordele her er, at du kan få et billede med, hvilket typisk resulterer i, at flere af dem der klikker rent faktisk køber varen. Det sker, fordi de ved mere om varen, før de klikker videre til din hjemmeside.

Til sidst vil vi nævne Google AdMob, som giver dig muligheden for at reklamere inde i forskellige apps til både mobil og tablet. Det er et af de mest brugte reklameudbydere for appudviklere, så du kan være sikker på, at du kan målrette reklamerne til lige præcis dem, du vil have fat i. Der er desuden mange parametre, der kan bruges til at indsnævre de apps, du vil reklamere i, og de typer reklamer, du vil benytte dig af. Du kan bruge tekst ligesom de sponsorerede reklamer med Google AdWords eller du kan få et billede i bunden, toppen eller midten af skærmen. Du kan sågar få en video ind, hvis det er dét, du vurderer vil virke bedst.


Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /var/www/fosh.dk/public_html/wp-includes/class.wp-scripts.php on line 447

Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /var/www/fosh.dk/public_html/wp-includes/class.wp-scripts.php on line 447